ایران لایسنس

ناسا قوانین سفرهای فضایی خصوصی را تغییر داد

0
(0)

ناسا قوانین سفرهای فضایی خصوصی را تغییر داد

 

 

ناسا تغییراتی در قوانین پروازهای فضایی خصوصی ایجاد کرده است تا این ماموریت ها دقیق تر و ایمن تر شود.

با ورود فضانوردان خصوصی بیشتر به فضا ناسا به دنبال تنظیم بهتر سفرهای آنها به مدار زمین است. آژانس فضایی به تازگی به روز رسانی مجموعه قوانین مورد نیاز برای ماموریت های فضانوردان خصوصی آینده را اعلام کرده است. از جمله این الزام که تمام ماموریت های آینده توسط ناسا سابق هدایت شود فضانورد

روز دوشنبه ناسا فهرستی از قوانین به روز شده را منتشر کرد که به عنوان ضمیمه 1 مجوز هماهنگی و اجرای ماموریت فضانوردان خصوصی یا PACE مستند می شوند.

این به روز رسانی بر اساس تجربیات به دست آمده در اولین ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی است. در طی همین ماموریت Axiom Space چهار فضانورد را در ماه آوریل به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد.

ماموریت Ax-1 توسط فضانورد سابق ناسا مایکل لوپز-الگریا هدایت می شد اما طبق شرایط جدید، تمام ماموریت های آینده باید توسط یک فضانورد سابق ناسا هدایت شود. برای این ماموریت ها یک فضانورد ناسا به عنوان فرمانده ماموریت خدمت می کند و فضانوردان را در طول آماده سازی قبل از پرواز و پس از پرواز هدایت می کند.

Axiom Space قبلاً برنامه ریزی کرده بود که ماموریت های آینده را بدون فضانوردان ناسا با چهار مشتری ثروتمند به جای سه مشتری به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. هنوز مشخص نیست که قوانین جدید چگونه بر برنامه اولیه شرکت فضایی خصوصی برای پرتاب ماموریت های خصوصی بدون ناسا تأثیر می گذارد. فضانورد در فرماندهی

تیم ماموریت Ax-1 چندین آزمایش تحقیقاتی را بر روی ایستگاه فضایی بین المللی انجام داد از جمله یک کلاه ایمنی مجهز به یک ضبط کننده مغز و اولین آزمایش هولوپورتاسیون دو طرفه در فضا این فضانوردان شامل سه سرمایه گذار و کارآفرین ثروتمند به نام های لری کانر مارک فتی و اتان استیو بودند که پیش از این هرگز در فضا نرفته بودند. پس از فرود بر روی زمین خدمه اعتراف کردند که از حجم کاری که باید در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دادند غرق شده‌اند و برنامه‌شان بسیار فشرده بود.

حضور خدمه Axiom در ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز بر برنامه زمان‌بندی خدمه ساکن ایستگاه فشار وارد کرد. سوزان هلمز فضانورد سابق ناسا و عضو هیئت مشورتی ایمنی فضایی می‌گوید به نظر می‌رسد اساساً ورود خدمه Axiom تأثیری بیش از حد انتظار بر حجم کاری روزانه فضانوردان اصلی در ایستگاه فضایی بین‌المللی داشته است.

الزامات به روز شده اکنون بیان می کند که اکسپدیشن های خصوصی باید برنامه های تحقیقاتی را حداقل 12 ماه قبل از تاریخ راه اندازی مورد انتظار ارسال کنند تا امکان مقایسه امکان سنجی و اجرا فراهم شود.

ناسا همچنین به زمان بیشتری برای آموزش فضانوردان در زمینه ریزگرانش قبل از پرتاب نیاز خواهد داشت تا بتوانند بهتر با محیط پرواز فضایی سازگار شوند. لوپز گفت واقعا تحت تاثیر قرار گرفتیم. الگریا در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ماموریت. عادت کردن به گرانش صفر کار یک شبه نیست.

قوانین جدید همچنین مستلزم یک برنامه توجیهی ویژه برای مأموریت های خصوصی برای ارائه اطلاعات به مردم در حین آموزش قبل از پرتاب فعالیت های در مدار و بازگشت به زمین است.

اکنون ناسا و Axiom Space در حال آماده شدن برای دومین ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی هستند. این ماموریت که Ax-2 نام دارد توسط فضانورد سابق ناسا پگی ویتسون انجام می شود و قرار است بهار آینده پرتاب شود.

ویتسون در طول مدتی که فضانورد ناسا بود مجموعاً 10 پیاده‌روی فضایی انجام داد و این تجربه در خارج از ایستگاه به کار خواهد آمد زیرا Ax-2 قصد دارد اولین مأموریت خصوصی باشد که شامل پیاده‌روی فضایی خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازها : 0 / 5. تعداد امتیازها : 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.