ایران لایسنس

چگونه ایمیل ارسال شده در جیمیل را برگردانیم

0
(0)

چگونه ایمیل ارسال شده در جیمیل را برگردانیم

 

اگرچه قبل از ارسال هر ایمیل باید محتوای آن را بررسی کنید، اما گاهی اوقات به دلیل عجله و دلایل دیگر اشتباه می کنید. خوشبختانه در جی میل امکان بازگرداندن ایمیل ارسالی وجود دارد که البته این قابلیت محدودیت هایی دارد. در ادامه به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

نحوه تنظیم قابلیت بازگرداندن ایمیل ارسالی در جیمیل

پس از کلیک بر روی دکمه ارسال ایمیل در جیمیل، ایمیل مورد نظر بلافاصله ارسال نمی شود، بنابراین می توانید این روند را متوقف کنید. برای تنظیم این ویژگی، روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید، سپس گزینه See all settings را انتخاب کنید.

 

 

در این صفحه، ابتدا روی تب General کلیک کنید و در ادامه در بخش Undo Send می‌توانید تاخیر برای ارسال ایمیل را مشخص کنید. در حال حاضر بیشتر از تاخیر ۳۰ ثانیه را نمی‌توانید انتخاب کنید.

 

 

بعد از این کار در بخش پایینی روی دکمه‌ی Save Changes کلیک کنید تا این تنظیمات ذخیره شوند.

 

 

با این کار اگر مثلا تاخیر را روی ۳۰ ثانیه تنظیم کرده باشید بعد از ارسال ایمیل ۳۰ ثانیه فرصت دارید که روند ارسال را متوقف کنید.

 

نحوه توقف ارسال ایمیل در مرورگر

در مرورگر با کلیک بر روی دکمه ارسال یک پاپ آپ کوچک در پایین رابط کاربری ظاهر می شود. با انتخاب گزینه Cancel در این پنجره پاپ آپ فرآیند ارسال ایمیل متوقف می شود.

 

 

نحوه توقف ارسال ایمیل در اندروید یا iOS

وقتی از تلفن ایمیلی ارسال می کنید احتمال خطا افزایش می یابد. خوشبختانه در اپلیکیشن جیمیل به راحتی می توان ایمیل ارسالی را برگرداند. مشابه مرورگر کامپیوتر در اپلیکیشن پس از کلیک بر روی دکمه ارسال یک پنجره پاپ آپ حاوی دکمه لغو نمایش داده می شود که در صورت پشیمانی از ارسال ایمیل می توانید روی آن کلیک کنید.

 

 

برای کاهش خطاها ایمیل ها را برنامه ریزی کنید

واقعیت این است که این حداکثر 30 ثانیه برای بسیاری از کاربران کافی نیست. برای دور زدن این محدودیت می توانید ایمیل های خود را برای ارسال زمان بندی کنید.

 

 

برنامه ریزی در مرورگر

در مرورگر دسکتاپ به جای کلیک بر روی دکمه Send روی فلش بالا کنار آن کلیک کنید و سپس گزینه Schedule Send را انتخاب کنید.

 

 

در پاپ‌آپ به نمایش درآمده می‌توانید یکی از گزینه‌های پیش‌فرض را انتخاب کنید یا اینکه با انتخاب گزینه‌ی  Select date and time، زمان و تاریخ موردنظر خود را مشخص کنید.

 

 

بعد از مشخص کردن زمان ارسال ایمیل موردنظر در پنل کناری در بخش Scheduled قرار می‌گیرد.

 

 

اگر هم به هر دلیلی از ارسال این ایمیل پشیمان شده‌اید یا می‌خواهید آن را ادیت کنید ابتدا ایمیل را باز کنید و سپس روی گزینه‌ی Cancel send کلیک کنید.

 

 

زمان‌بندی در اندروید و iOS

 

 

در گوشی های اندرویدی هنگام ارسال ایمیل روی نماد سه نقطه سمت راست بالای ایمیل ضربه بزنید و سپس Schedule Send را انتخاب کنید بقیه مراحل مانند مرورگر دسکتاپ است.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازها : 0 / 5. تعداد امتیازها : 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.