ایران لایسنس

رفع مشکل باز نکردن سایت های https

0
(0)


چرا سایت های https باز نمیشود و با خطاهای مختلفی رو به رو میشود ؟

اگر با سرچ کردن به این مطلب در ایران لایسنس رسیده اید حتما برای شما هم پیش آمده است که در زمان وب گردی یا سرچ در اینترنت  و انجام یک پروژه اینترنتی  که در حال استفاده از اینترنت هستید ، با ارور یا   خطای HTTPS secure Internet connection had failed یا SSL connection error  در مرورگر کامپیوتر خود رو به رو شده اید و دقیقا نمیدانید که مشکل از کجاست و چطور میتوانید این خطاهای HTTPS و SSL  را در مرورگر اینترنتی خود رفع کنید، حال میخواهیم در این مقاله به صورت قدم به قدمی برای شما عزیزان آموزش رفع مشکل باز نکردن سایت های https را داشته باشیم پس تا انتهای مقاله همراه گروه ایران لایسنس باشید.

 

چرا با ارور HTTPS و SSL در مرورگرها رو به رو میشویم ؟

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم در این در این مطلب قصد دارید دلایل به وجود آمدن خطاهای HTTPS و SSL در مرورگر را بررسی کنیم.

 

رفع خطای ssl در گوگل کروم

در بیشتر مواقع این خطاها به این دلیل به وجود میاید که عدم هماهنگی گواهینامه SSL وجود دارد و یا خطای تایید هویت سرور به دلیل منقضی شدن گواهی SSL سایت مورد نظر است یا در برخی مواقع به دلیل عدم  دستیابی سرور به گواهی SSL می تواند منجر به گرفتن این ارور شود گاهی هم این خطاهای اتصال SSL زمانی اتفاق میوفتد که مشتری و سرور هیچ رمز یا پروتکل مشترکی برای برقراری ارتباط با هم را ندارند .

این رو در نظر بگیرید که شما  شما در حال تلاش برای اتصال به وب سایت با یک گواهی فعال SSL هستید و مرورگر شما ( که در اینجا کلاینت محسوب میشود ) نمیتواند  یک اتصال امن به سرور وب سایت مورد نظر ایجاد کند در این حالت شما این پیام های خطا را دریافت خواهید کرد و به نوعی به سایت مورد نظر دسترسی ندارید اما تمامی این ارور ها یکسان نیست و ارورهای مختلفی داره که در این مطلب میخواهیم به روشی برای رفع هر کدام از این ارور ها را بیان کنیم با هم نگاهی به لیست ارور های متفاوت در این مشکل کامپیوتری بیندازیم

 

  • ارور هایی https که در زمان باز نشدن سایت مشاهده میکنید
  • ارور SSL Certificate is expired
  • حل ارور System Time is not real-time
  • آموزش رفع ارور SSL Certificate is expired

 

اولین اروری که میخواهم شما را با آن آشنا کنم ارور SSL Certificate is expired است که در زمان اتصال به اینترنت با آن رو به رو میشود زمانی که گواهی SSL یک وب سایت منقضی شده باشد شما در زمان باز کردن سایت مورد نظر با چنین خطایی رو به رو میشوید، چرا که سایت های با گواهی اس اس ال باید از امنیت بالایی برخوردار باشند و همیشه ادمین سایت باید حواسش به غیر فعال شدن گواهی اعتبار سایت باشد بنابراین از آنجایی که گوگل این سایت را مخرب تشخیص میدهد و ممکن است فکر کند سایت مورد نظر میتواند برای شما آسیب زا باشد دسترسی شما از سایت مورد نظر را قطع میکند و مرورگر به جای باز کردن وب سایت ، به دلایل امنیتی  پیام خطا نمایش می دهد. حالا در نظر داشته باشید که اگر شما مدیر وب سایت مورد نظر هستید ، در چنین شرایطی برای از بین بردن خطا باید گواهی SSL را تمدید یا خریداری کنید.

 

راهنمای حل ارور System Time is not real-time

همانطور که مشاهده کردین در قسمت قبلی در رابطه با علت مشکل باز نکردن سایت های https و SSL صحبت کردیم ، در ادامه این مقاله نیز میخواهیم پیغام های خطای https دریافتی را بررسی کنیم و راه حل آنها را برای شما عزیزان بیان کنیم.

 

اگر با ارور System Time is not real-time مواجه شدین به این دلیل است که ساعت و تاریخ سیستم با زمان واقعی درست تنظیم نشده است ، ساعت و تاریخ سیستم درست تنظیم نشده است در این صورت با چنین اروری رو به رو میشویم

 

راه حل ارور Google Chrome is not updated- کروم آپدیت نیست!!!

همانطور که مشاهده کردین در بخش قبلی در خصوص علت مشکل باز نکردن سایت های https و SSL صحبتهایی را داشتیم و راه کار هایی را ارائه دادیم، در ادامه نیز  قصد داریم پیغام خطای سایت دیگری را بررسی کنیم و راه حل خوبی را به شما ارائه دهیم با ما همراه باشید

در این حالت به دلیل اینکه ساعت و تاریخ سیستم با زمان واقعی تنظیم نشده است ، مرورگر خطا نمایش می دهد و برای حل این مشکل باید زمان سیستم را مجددا تنظیم کنید.

 

 

اگر نسخه گوگل کروم به روز نمی شود، ممکن است کاربر خطا را دریافت کند. توصیه می شود از نسخه به روز شده گوگل کروم استفاده کنید، در Google Chrome خود، بر روی گزینه About Google Chrome کلیک کنید، در اینجا اطلاعاتی در مورد نسخه گوگل کروم دریافت خواهید کرد. اگر نسخه قدیمی تر باشد، از شما می خواهد که به روز رسانی کنید و توصیه می کنیم حتما عملیات به روز رسانی مرورگر را با کمک مقاله آپدیت کروم انجام دهید.

 

مواجه شدن با ارور A website is secured with outdated 128-bit encryption

وب سایت های جدید از نوع رمز نگاری ssl جدید استفاده میکنند که رمزنگاری 128 جزو دسته رمزنگاری های امنیتی قدیمی است و شما به همین دلیل شما با ارور A website is secured with outdated 128-bit encryption رو به رو میشوید، بنابراین اگر شما صاحب وبسایتی هستید که گواهی SSL را با رمزنگاری قدیمی 128 بیتی استفاده میکنید لازم است این گواهینامه امنیتی سایت را آپدیت کنید و یک CSR جدید با رمزگذاری 256 بیتی خریداری کنید، در ابتدا لازم است CSR مناسب را ایجاد کنید و سپس مجوز ssl را بر روی وب سایت خود نصب کنید. و اگر میخواهید گواهی ssl خریداری کنید حتما از رمزنگاری 256 استفاده کنید.

 

ترفند رفع خطای باز نشدن سایت یا This is a problem with this website’s security Certificate

معمولا زمانی با این خطای باز نشدن سایت رو به رو میشوید که شما گواهی سایت مورد نظر را نصب ندارید برای حل این مشکل لازم است این گواهی را نصب کنید ، بنابراین بر روی (Continue to this website (not recommended کلیک میکنیم و  سپس دکمه Certificate Error را انتخاب می کنیم تا پنجره اطلاعات مرتبط به سایت مورد نظر باز شود.

حالا لازم است برای نصب این گواهی بر روی View Certificates کلیک کنید و پس از آن  روی Install Certificate کلیک کنید.

در انتهای کار یک پیام هشدار دهنده برای ما نمایش داده میشود که لازم است برای تأیید گواهی روی Yes کلیک کنید و در نهایت نصب این گواهی را انجام دهید مشاهده میکنید که سایت به راحتی باز خواهد شد.

 

 

خطای سایت Your Connection is not private
معمولا این خطا را به شکل Net :: ERR_CERT_DATE_INVALID مشاهده میکنید که در مرورگر گوگل کروم رو به رو میشویم
زمانی با این ارور مواجه میشیم که به دلیلی محدود شدیم، و نمیتوانیم به این سایت ها دسترسی داشته باشیم
لازمه ساعت دستگاه را تنظیم کنیم و یا اگر آنتی ویروس داریم چند لحظه غیر فعال کنیم

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازها : 0 / 5. تعداد امتیازها : 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.